Reklama telewizyjna

Telewizja to specjalny przekaz reklamy, która łączy ruch, dźwięk oraz efekty wizualne. Reklama telewizyjna pokazuje towary i jednocześnie je omawia. Powszechność telewizji pozwala dotrzeć na dużym obszarze do potencjalnych odbiorców danego towaru. W lutym 1992r. przeprowadzono badania przez agencję , która pokazuje że największym środkiem przekazu reklamy w Polsce jest telewizja.

Telewizja ma dużą elastyczność co do pory emisji reklamy, warto wiedzieć również, że koszty produkcji jak i koszty całkowite emitowanej reklamy są wysokie. Na Zachodzie koszt wyprodukowania 30-sekundowej reklamy w telewizji komercyjnej wynosi około 400 000 USD. W Polsce w porze największej oglądalności 30-sekundowa reklama wynosiła w 1994r. w TVP 12 000 USD, a w stacji TV Polonia 1 tylko już 1200 USD.

Telewizja nie zapewnia reklamie ciągłości, dlatego musi być ona zrozumiała natychmiast dla przeciętnego odbiorcy, z tego powodu telewizja nie przekazuje skomplikowanych informacji.

Telewizja kablowa zmieniła wykorzystanie telewizji jako środka reklamy, ponieważ gospodarstwa domowe coraz więcej wyposażone są w telewizję kablową z wieloma stacjami nadawczymi. Po pierwsze, wyspecjalizowanie programów i audycji oraz podział adresatów reklamy powoduje utrudnienie na oddziaływanie masowe odbiorców. Po drugie, dzięki wyspecjalizowanym stacjom nadawczym: MTV,NBC oraz VH1, reklama dociera do jednorodnych grup ludzi, dlatego są to koszty o wiele niższe niż w telewizji sieciowej.

Pojawienie się sprzętu wideo oraz pilotów do zdalnego sterowania telewizorami” Zapping”, który pozwala na zmianę kanału jak tylko ukazuje się reklama oraz „ zipping”, który pozwala na przewijanie reklam podczas oglądania programów wcześniej nagranych zmniejszają oglądalność reklam przez telewidzów.