Audyt SEO

Audyt SEO to usługa profesjonalnej analizy witryny WWW pod kątem użyteczności (ang. Web usability), dostępności (ang. Web accesibility), zgodności ze standardami sieciowymi W3C i optymalizacji na potrzeby pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych. Audyt SEO ma na celu wykrycie wszelkich błędów na stronie, powodujących mniejszą widoczność w wyszukiwarkach internetowych i zaproponowanie ich skutecznych rozwiązań.

Audyt SEO to analiza:

-użyteczności serwisu (czy użytkownicy z łatwością poruszają się po stronach witryny?)

-dostępności WWW ( czy wszyscy użytkownicy, bez względu na upośledzenia, używany sprzęt i oprogramowanie są w stanie z łatwością przeglądać strony witryny?)

-zgodności ze standardami sieciowymi W3C (czy użytkownicy różnych przeglądarek internetowych widzą stronę w ten sam sposób?)

-optymalizacji na potrzeby pozycjonowania stron (czy witryna jest widoczna w wyszukiwarkach internetowych na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania?)

Audyt SEO pozwala:

-zwiększyć przewagę nad konkurencją poprzez polepszenie indeksacji serwisu przez wyszukiwarki internetowe

-wskazać największe problemy na stronie i ich rozwiązania

-zwiększyć zyski dzięki zwiększeniu liczby klientów

Audyt stron internetowych

Audyt stron www pod kątem SEO, to czytelny raport (w postaci pliku PDF), w którym wskażę obszary strony internetowej, które należy poprawić lub uzupełnić aby strona była przyjazna wyszukiwarkom. Sugerowane zmiany korzystnie wpłyną na pozycje strony w wyszukiwarce Google a to z kolei przełoży się na pozyskanie dodatkowego ruchu na stronie co wpłynie na ilość klientów i zamówień.

Raport zawiera informacje i analizy związane z meta tagami strony głównej i podstron serwisu, treścią zamieszczoną na stronie, warstwą graficzną strony oraz jej kodem źródłowym. Czytelnie przedstawione porady i wskazówki pozwolą w łatwy i szybki sposób dokonać zmian na stronie.

W czym pomaga audyt SEO stron www?

Dobrze wykonany audyt strony powinien zawierać dokładną analizę tego wszystkiego co związane jest ze stroną www. Począwszy od analizy i doboru odpowiednich słów kluczowych po przez dobór strategii na jej promocję w sieci na analizie semantyki kodu i treści kończąc.

Audyt powinien także zawierać wskazówki optymalizacyjne, których wprowadzenie powinno polepszyć widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania dzięki łatwiejszej indeksacji strony po przez roboty wyszukiwarek.

Dzięki audytowi można się dowiedzieć  jak tak naprawdę postrzegana jest strona w sieci pod kątem SEO. Wiedza ta pozwoli lepiej zarządzać zmianami i strategią prezentowania oferty na stronie.

Oferta audytu i analizy stron internetowych

Wykonane audyty seo stron www dają wiedzę na temat tego jakie są silne i słabe strony danego serwisu internetowego. Dzięki temu można zdobyć  wiedzę na temat tego co należy poprawić i wzmocnić aby strona www była bardziej przyjazna wyszukiwarkom, użytkownikom i aby była bardziej widoczna w internecie. Dokonując zmian optymalizacyjnych można znaczenie zwiększyć ruch na danej stronie po przez uzyskanie wyższych pozycji na frazy, które nas interesują oraz pojawienie się na nowe słowa kluczowe, które do tej pory nie były brane pod uwagę.

Firmy audytowi mogą zaoferować następujące usługi w ramach audytu SEO:

  • analiza meta danych strony głównej i podstron
  • analiza poprawności kodu źródłowego
  • analiza treści strony głównej i podstron
  • analiza poprawności szablonu strony
  • analiza widoczności strony w wyszukiwarkach
  • audyt danych jawnych o stronie
  • analiza słów kluczowych – keyword research
  • dobór strategii promocji strony w wyszukiwarkach
  • analiza statystyk strony
  • analiza danych z centrum webmastera w Google
  • raport podsumowujący

Można zamówić tylko częściowy audyt swojej strony wybierając z powyższej listy kwestie, które nas interesują (cena takie analizy jest tańsza od kompleksowej).

Cena za wykonanie audytu strony internetowej uzależniona jest od jej wielkości i złożoności. Cennik dla małych stron takich jak strony firmowe, strony prywatne czy hobbystyczne, różnić się będzie od tego przeznaczonego dla dużych i obszernych serwisów i portali takich jak sklepy internetowe, serwisy ogłoszeniowe, portale społecznościowe czy fora internetowe.